English Français

Gaëtan Brun-Picard

Gaëtan Brun-Picard est un chorégraphe et designer lumière. Il vient à la danse par le hip-hop. Il se forme à la danse contemporaine et à la composition chorégraphique avec May-Ling Bisogno, Peeping Tom, T.R.A.S.H., Denis Taffanel, Lola Keraly et VA Wölfl, ainsi qu’au jeu avec Andrés Spinelli, Ernesto Berardino, Rafael Bianciotto et Éric Frey. Il s’intéresse également au Buto et au Kabuki avec Gyohei Zaitsu et Shiro Daimon. Entre 2001 et 2010 il travaille comme performeur avec plusieurs chorégraphes dont Nathalie Pernette, Dominique Rebaud, Dominique Boivin, Emanuel Gat… Depuis 2010, il développe son propre travail de recherche chorégraphique, d’abord avec le collectif Le Point d’Assemblage avec lequel il crée différentes performances comme BAR (…) et À VUE. Depuis 2012, il œuvre comme assistant de recherche chorégraphique au sein de la compagnie Shonen (Kaiju, School of Moon) et collabore avec le collectif de théâtre contemporain Das Plateau (Notre Printemps, Court les Prairies), Parallèlement il entreprend de se former aux techniques de la lumière. Il co-fonde en 2014 le collectif w.o.r.k.? avec lequel il continue de développer son travail de recherche en art transdisiplinaire. Cette même année il assiste également, sur différents projets, le chorégraphe et metteur en scène italien Alessandro Sciarroni.

Gaëtan Brun- Picard is a choreographer and a light designer. He comes to dance through Hip-Hop dancing. Then, got trained to contemporary dance and choreographic composition with May-ling Bisogno , the Belgian Collective » Peeping Tom  » and Dutch Company  » T.R.A.S.H « , but also with Denis Taffanel, Lola Keraly or German artist and choreographer  » VA Wölfl « …, As well as to acting with Andrés Spinelli, Ernesto Berardino , Rafael Bianciotto and Eric Frey. He also approaches other choreographics movements such as Buto or Kabuki with artists like Gyohei Zaitsu or Shiro Daimon.
Between 2001 and 2010 he works as a performer with contemporary choreographers such as Nathalie Pernette, Dominique Rebaud, Dominique Boivin, Emanuel Gat,…
Meanwhile, he develops his own researches in choreography since 2010, first within the collective Le Point d’Assemblage, with which he will create different performances and pieces such as BAR (…), or A VUE.
Since 2012 he is working as choreographic researcher assistant and performer within the Shonen company, (KAIJU, SCHOOL OF MOON…). He also collaborates with the collective of contemporary theater DAS PLATEAU on projects (NOTRE PRINTEMPS, COURT LES PRAIRIES).
He co-founded in 2014 the collective W.O.R.K. ? in collaboration with two other contemporary artists, respectively Guillaume Van Roberge and Liliana Garcia Gomez with whom he continued to develop his researches in transdisiplinary art. This same year, he will also assist on different projects the choreographer and director Alessandro Sciarroni.